Bestelzuil in het restaurant: ‘Wij willen steeds gemakkelijker leven’
Een hapje en een drankje in een restaurant bestellen op gepaste afstand. Techbedrijf Gymeyes heeft een bestelzuil ontwikkeld waarmee dat kan.
Het idee van Mitchell Warmerdam en zijn Bossche collega’s lag al even op de plank, maar toen het coronavirus het dagelijkse leven van iedereen overnam werd het tijd om de bestelzuil in de restaurants te plaatsen.
“Ik kende de kiosk al van de McDonald’s. Van die grote sluizen waar je kan bestellen. Deze zijn heel erg duur en dat is een grote investering voor de ondernemer. Toen dacht ik dat moet goedkoper en beter", vertelt Warmerdam.
Deze zuil is volgens het techbedrijf niet alleen handig in coronatijd. De ondernemers die de paal gebruiken, kunnen er financieel ook veel profijt van hebben. “Waar wij vooral op doelen is dat er meer omzet is voor de horecaondernemer.” Door de zuil betekent het ook dat er minder personeel nodig is in de zaak. Daar zijn de Bossche ondernemers zich van bewust. “Bediening hebben we altijd nodig, want wij gebruiken geen robots. Maar met deze zuil zal het wel iets van personeelskosten schelen”, aldus Warmerdam.
Omdat de restaurants de afgelopen weken gesloten waren, zullen de zuilen pas volgende week in een horecazaak te vinden zijn. Het techbedrijf begint met vijf zaken, waaronder één in Den Bosch.