Centrummanagement Oss herkent slogan in SIRE-commercials
Al sinds 2018 maakt Centrummanagement Oss gebruik van de slogan “Daslief”. Groot was dan ook de verbazing toen bleek dat SIRE diezelfde slogan gebruikt in haar nieuwste reclamecampagne rondom het coronavirus.
Twee jaar geleden bedacht Centrummanagement Oss de slogan ‘Daslief’. Dat begon als thema voor de kermis en met name de ‘dolle dinsdag’ en de LHBT-gemeenschap. Maar al snel groeide het idee om de slogan breder in te zetten.
Geen vuiltje aan de lucht, totdat Bianca Hoegée - evenementencoördinator bij CMO - tot haar grote verbazing ineens een melding kreeg over iemand die de slogan ‘daslief’ wil gebruiken. “Ja, dat was wel een beetje raar. Ik kreeg een mailtje dat een bedrijf geinteresseerd was in #daslief met de vraag of ik contact wilde opnemen. Dat bleek dus SIRE te zijn.”
(Tekst gaat door onder de video)
SIRE gebruikt de slogan #daslief inmiddels voor de campagne rondom het coronavirus en dat zorgde bij het CMO voor gemengde gevoelens.: "Ik vond het een 'super-eer' natuurlijk, dat zij iets dat in Oss is bedacht, landelijk willen uitdragen. Helemaal leuk. Ik vroeg of wij dan ook vermeld worden op de website, maar dat was niet de bedoeling, zeiden ze. Da’s niet hun werkwijze."
Lang blijft CMO daar niet over in de piepzak zitten: "We hebben verder geen contact meer gehad. Wij gaan ook gewoon door. Jack (van Lieshout, red.) en ik zijn volop bezig om de lokale ondernemers te voorzien van allerlei informatie, dus wij gaan ook door met alle acties en campagnes. En wie weet, misschien krijgen we een cupcake voor alle ondernemers van SIRE."
Uiteraard hebben we ook SIRE om een reactie gevraagd, maar die hebben we helaas niet gekregen.