De Bossche Groenen: 'reclamebeleid niet van deze tijd'

Politieke partij De Bossche Groenen is niet blij met de nieuwe plannen voor het reclamebeleid in Den Bosch.

Het Loeffplein, de omgeving van het Theater aan de Parade en bij transferia. Dat zijn enkele van de zes plekken waar in de toekomst reclame mag komen in de vorm van bewegende animaties. Dit heeft het gemeentebestuur voorgesteld aan de Bossche gemeenteraad. De Bossche Groenen is niet te spreken over dit plan.

Rode loper
"Wij vinden het reclamebeleid niet meer van deze tijd. Je ziet dat steeds meer gemeenten de openbare ruimte reclamevrij proberen te maken. De gemeente Den Bosch rolt eigenlijk de rode loper uit voor digitale reclame met ledschermen in de mooie historsiche binnenstad", zegt fractievoorzitter Judith Hendrickx.

Citymarketing 
De reclameobjecten kunnen volgens de gemeente goed zijn voor citymarketing en de communicatie met de inwoners. De Bossche Groenen vindt dat de openbare ruimte van iedereen is en zij willen die ruimte reclamevrij hebben. “En als mensen informatie willen hebben kan dat via je telefoon of je koopt een krant. Je kan ook een winkel binnen lopen. Je kan je op allerlei manieren informeren."

De komende maand praat de gemeenteraad over het plaatsen van digitale borden. De Bossche Groenen zal met een initiatief het plan tegen houden. “Wij gaan natuurlijk proberen om de collega's in de gemeenteraad te overtuigen dat ze de reclameborden niet moeten doen”, aldus Hendrickx.

advertentie

Lees ook deze artikelen