Digitale dienstverlening Bernheze is goed, maar kent de nodige verbeterpunten
De gemeente Bernheze doet het aardig op het gebied van digitale dienstverlening, maar kent ook de nodige verbeterpunten. Zo is er geen uitvoeringsprogramma, vindt er geen centrale coördinatie plaats en zijn er geen concrete plannen voor een goed vangnet voor inwoners die niet mee kunnen of willen op digitaal gebied.
De Rekenkamercommissie onderzocht de digitale dienstverlening in de gemeente Bernheze. In dat rapport valt te lezen dat 'beleidssectoren hun eigen zaken regelen'. Ook kan 'alleen het hoogstnodige worden gedaan, voor verdere ontwikkeling en professionalisering ontbreken financiële en personele middelen'. Daarnaast heeft de gemeente geen concrete plannen voor een goed vangnet voor inwoners die niet mee kunnen of willen op digitaal gebied.
De commissie vraagt het college om een beleidsplan aan de raad te presenteren over hoe de ontwikkeling van de (digitale) dienstverlening eruit ziet. Daarnaast moet er een gelegenheid wordt gecreëerd voor de raad om zich te verdiepen in de essenties van digitale dienstverlening.