Geen zebrapad bij basisschool de Kiem in Heesch
Het is niet nodig dat er een zebrapad komt voor basisschool de Kiem in Heesch. Dat vindt de gemeente Bernheze. De verkeersouders van de school zijn verbijsterd.
Dit voorjaar voerden verkeersouders met leerlingen actie om de verkeersveiligheid rondom de basisschool aan te pakken. Het doel was dat er een zebrapad kwam aan de Ploeg. De verkeersouders hadden goede hoop nadat wethouder Rien Wijdeven (Lokaal) tegenover Dtv het volgende zei: "Ik vind dat een zebrapad bij een school hoort. Ik denk zeker dat het hier van toegevoegde waarde zal zijn."
Op die opmerking komen de deskundigen van de gemeente Bernheze terug. Zij informeerden op 22 april jongstleden de school per brief over het feit dat het zebrapad er voorlopig niet komt. "We zijn er stil van", zegt verkeersouder Mandy Jansen. "Het is maar een zebrapad. We hebben het hier niet over een miljoeneninvestering. Waarom is het zo moeilijk om de verfkwast te pakken?"
Het is maar een zebrapad. We hebben het hier niet over een miljoeneninvestering. Waarom is het zo moeilijk om de verfkwast te pakken?
Mandy Jansen, verkeersouder
'Deskundige kwam op het verkeerde moment'
Op maandag 17 februari kwam een medewerker van de gemeente Bernheze ter plaatse om te bekijken hoe de situatie daadwerkelijk is. Het zou een drukke dag moeten zijn, met aanwezigheid van een plusklas, maar dat bleek alleszins mee te vallen. "Er was op die dag een griepgolf op school", verklaart Jansen deze resultaten. "De verkeersdeskundige kwam op het verkeerde moment. We begrijpen sowieso niet dat een besluit op basis van één momentopname gebeurt." De verkeersouders maken zich ook nog boos omdat zij niet persoonlijk bij het proces werden betrokken.
Er was op die dag een griepgolf op school
Mandy Jansen, verkeersouder
Herbekijken na corona
Het is geen definitief nee. De gemeente Bernheze wil de situatie herbekijken op een moment dat de maatregelen rondom het coronavirus zijn opgeheven. Mogelijk komt de gemeente dan tot andere inzichten of zijn er maatregelen mogelijk die de situatie voor de kinderen minder onduidelijk maken.