Gemeente Uden kondigt tijdelijke aangepaste dienstverlening aan vanwege fusie
Vanwege de voorbereidingen voor de nieuwe gemeente Maashorst past de gemeente Uden tijdelijk haar dienstverlening aan. Veel digitale systemen worden tussen 17 december en 3 januari uitgeschakeld.
Dat houdt in dat burgers minder gemeentezaken digitaal of online kunnen regelen. Zo zal Burgerzaken in zowel Uden als Landerd vanaf 24 december niet beschikbaar zijn - met uitzondering op de aangiften van geboorten en overlijden.
Gemeentezaken afhandelen
De gemeente raadt mensen van wie het paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt aan, om alvast vóór 17 december een nieuw document aan te vragen. Spoedaanvragen zijn mogelijk tot 22 december. Ook verhuizingen vraagt de gemeente zo spoedig mogelijk te melden.
Meldingen in het kader van overlast, volle prullenbakken of andere zaken die in de openbare ruimte niet in orde zijn, kunnen van 19 december tot en met 4 januari alleen telefonisch óf bij het gemeentehuis doorgegeven worden. Overlijdens- en geboorteaangiften zijn wél te allen tijde op locatie mogelijk, maar wél op telefonische afspraak.
Naar verwachting zijn alle systemen vanaf 4 januari weer op orde. Meer informatie over de openingstijden van het gemeentehuis zijn te vinden op de website van de gemeente.