Giel Baaij aan de slag als commercieel manager bij FC Den Bosch
Giel Baaij (52) is deze week aan de slag gegaan als de nieuwe commercieel manager van FC Den Bosch. Hij volgt Greetje Derks op, die na twee jaar is gaan werken bij de Top Events Group.
Algemeen directeur van FC Den Bosch Rob Almering was even bezig met het vinden van een geschikte opvolger. Hij was op zoek naar iemand met ervaring op het gebied van commercie, netwerken, topsport en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Almering: “Met Giel halen we iemand in huis die weet hoe je relaties onderhoudt. Dit is de basis om ons sponsorbestand te kunnen behouden, maar ook om haar te laten groeien. Giel is daarnaast innovatief en creatief. Dat is een enorme asset om nieuwe relaties aan te trekken en in te spelen op actuele ontwikkelingen en verschuivingen in sponsorbehoeften. Iets wat vandaag de dag niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk is.”
'Mensen bij de club betrekken'
Baaij komt uit het West-Brabantse Wagenberg maar kent Den Bosch goed. Hij heeft daar gewerkt bij ABN AMRO en bij EiffelTowers. Ook was hij bestuurslid van wat tegenwoordig de Stichting Vrienden JBZ heet. Hij heeft zelf veel zin in zijn nieuwe functie bij FC Den Bosch: “Ik heb een kleurrijk arbeidsverleden. Ik heb altijd kunnen kiezen voor werk dat ik leuk en uitdagend vind. Dat is een voorrecht. De rode draad is dat het gaat om contacten met mensen, van allerlei pluimage. Ik houd ervan om samen te werken met mensen, hen te verbinden en te enthousiasmeren. Dit ga ik nu bij FC Den Bosch doen met als doel zoveel mogelijk mensen, bedrijven en instellingen bij de club te betrekken."