SIRE gaat gesprek aan met Centrummanagement Oss
SIRE gaat met het Centrummanagement Oss in gesprek over het gebruik van de slogan ‘daslief’.
Dat laat de Stichting Ideële Reclame aan Dtv Nieuws weten in een reactie op onze eerdere berichtgeving over het gebruik van ‘daslief’.
Het centrummanagement Oss (CMO) zegt dat het die slogan al in 2018 heeft bedacht, terwijl SIRE momenteel een reclamecampagne rondom het coronavirus voert met dezelfde slogan.
Bedoelingen
Dat is niet met opzet gebeurd, benadrukt SIRE: “De campagne van ‘daslief’ is medio 2018 al bedacht, samen met ‘doeslief’. Met ‘doeslief’ wilden we onaardig gedrag benoemen en met ‘daslief’ willen we juist een podium bieden aan mooie initiatieven. We hebben er helemaal geen kwade bedoelingen mee gehad.”
Toeval
Centrummanagement Oss zou voor het gebruik van de slogan graag erkenning krijgen van SIRE en daarover gaan beide partijen nu dus met elkaar om tafel: “Het is toeval dat we bij hun terecht kwamen. We gaan kijken of we iets voor centrummanagement kunnen betekenen. Misschien kunnen we daar onze socials voor gebruiken”, aldus SIRE.