advertentie Banner SNLR.nl

Situatie flat Zuiderschans âniet de werkelijkheidâ, zegt gemeente

DEN BOSCH - Huurders van de Zuiderschansflat hebben geen last meer van kapotte verwarming, hoeven geen tweehonderd euro te betalen om klachten in te dienen bij hun huurbaas en huurders krijgen drie maanden van tevoren te horen als ze hun flat uit moeten. Dat schrijft het college op vragen van de SP.

SP-fractievoorzitter Bram van Boven trok in december bij de gemeente aan de bel over de situatie in de Zuiderschansflat. Het college zegt nu dat die situatieschets, over onder meer het betalen voor klachten en een opzegtermijn van één maand, niet de werkelijkheid is. âZayaz meldt dat de opzegtermijn voor huurders de normale drie maanden is en dat men geen bijdrage van tweehonderd euro betaalt om aangesloten te worden op MyCastleâ, laat het college weten op vragen van de SP. Met MyCastle kunnen huurders bij leegstandsbeheerder Camelot gegevens wijzigen, klachten indienen en handleidingen downloaden.

Verwarming doet het weer
Volgens de SP was het onderhoud aan de flat achterstallig. Zo moesten studenten binnen hun jas aanhouden, vanwege een kapotte verwarming. âDe technische problemen als gevolg van het uitvallen van een verwarmingsketel inmiddels zijn opgelost. Zayaz meldt ook dat enkele mankementen het gevolg waren van vandalisme of onoordeelkundig gebruik. In overleg met de huurders wordt geprobeerd dit in de toekomst te voorkomenâ, schrijft de gemeente.

Sloop eind dit jaar
De flat waarin de studenten wonen, worden in het komende najaar gesloopt. Het college zegt samen met BrabantWonen en Avans Hogeschool de haalbaarheid voor studentenwoningen, onder meer aan de Onderwijsboulevard en de Spoorzone, te onderzoeken.