advertentie Banner Trined

Storing bij Markant Uden, duizenden mensen ontvangen ticketbevestiging voor theatershow

Duizenden mensen keken donderdagavond even vreemd op, toen ze een uitnodiging voor een voorstelling ontvingen van theater Markant Uden. De vreugde bleek van korte duur, door een storing in het mailsysteem was een ticketbevestiging, bedoeld voor dertig mensen, naar het volledige adressenbestand gestuurd.

Het ging om een theatervoorstelling van Javier Guzman voor vrijdagavond. In de mail stond algemene informatie, waaronder hoe laat de bezoeker verwacht wordt en de aanvangstijden van de show. “Mogen we eindelijk open, gebeurt er dit. En dat is heel vervelend, want we mogen niet eens zoveel mensen binnenlaten”, reageert directeur Jan Wouda.

Het theater ontving honderden mailtjes terug van bezoekers met het commentaar dat ze helemaal geen kaartjes besteld hebben. Wouda: “We hebben meteen een excuusmail erachteraan gestuurd, met de boodschap dat dat niet de bedoeling was. Dit is vervelend voor hen, maar levert ook vooral onszelf veel werk op.”

Systeem ontregeld

Het probleem bleek uiteindelijk te komen door een fout in het kaartverkoopsysteem. Volgens de directeur wordt er nog onderzocht wat er precies is misgegaan, maar het zou kunnen zijn dat het systeem ontregeld is, doordat er constant technische aanpassingen gedaan worden om te voldoen aan de coronaprotocollen. “We hebben veel voorstellingen moeten verzetten en de zaalindeling moeten aanpassen. We zijn van 600, naar 150 gegaan, toen weer naar 100 en toen weer naar 30. Ik kan me voorstellen dat er daardoor iets niet goed is gegaan.”

Eerder deze week zou er ook al ongewenst een grote hoeveelheid mails zijn rondgestuurd naar mensen die geen kaarten hadden. De storing is inmiddels verholpen.