advertentie Banner SNLR.nl

Uitdagende tijden voor Osse winkeliers

De stichting Centrummanagement Oss is naar aanleiding van de uitbraak van het coronavirus een campagne gestart om lokale winkeliers te steunen. Met als doel Ossenaren te stimuleren vooral in deze tijden lokaal te kopen. 

De campagne heet dan ook 'Ik koop lokaal bij een winkelier van hier!' en moet Osse winkeliers een helpende hand toesteken. "We willen een appèl doen op de Ossenaren om als je gaat besteden dat zoveel mogelijk bij lokale ondernemers te doen, om ze te steunen in deze moeilijke tijd", zegt centrummanager Jack van Lieshout.

We hebben er geen ervaring mee. Eigenlijk weet niemand het. Dus het komt nu vooral aan op creativiteit.

• Marieke van Nuland, eigenaar kledingzaak

De terrassen zijn op deze zonnige dinsdagmiddag leeg. "Dat heeft invloed op de sfeer en de levendigheid van het centrum", vindt Van Lieshout. Marieke van Nuland, eigenaar van een kledingzaak in de stad noemt het 'uitdagende tijden'. "We hebben er geen ervaring mee. Eigenlijk weet niemand het. Dus het komt nu vooral aan op creativiteit." 

Bezorgservice
Met de nieuwe campagne wordt er onder meer aan een bezorgservice gewerkt voor het Osse centrum, zodat mensen die niet meer naar de winkel kunnen of durven hun producten alsnog kunnen ontvangen. "We moeten durven communiceren dat je de lokale consument heel hard nodig hebt om te zorgen dat het centrum overeind blijft", aldus Van Nuland.

Vooralsnog zijn de winkels in het centrum gewoon geopend. Met uitzondering van bedrijven die door ziekte te weinig personeel hebben of waarvan de medewerkers noodgedwongen thuis moeten blijven om op de kinderen te passen. Van Lieshout kondigt tenslotte aan dat dit niet het laatste initiatief is om de Osse ondernemers in stand te houden.